Onsdagsträning 18.00 – 20.00

Vad är det och varför har vi det?

På onsdagar är appellplanen helt tillägnad våra medlemmar för egen, fri träning. Varför det? Det är säkert många som har för avsikt att träna sin hund mer än vad de i själva verket gör. Det blir bara så – man är hemma och tänker hela tiden att: ” Det tar jag sen eller imorgon”. Genom att faktiskt ge sig iväg till klubben sker troligen träningen mer regelbundet och med mer fokus. Förutom att öka regelbundenheten i ditt tränande kan du passa på att prata med andra hundägare om sådant du undrar över.

Kanske har du frågor rörande träningen, hundens beteende eller så är du kanske bekymrad över något? Tillsammans kan vi säkert besvara dina funderingar och hjälpa dig och din hund på traven. Även om du inte har några specifika funderingar så kan det kanske vara trevligt att ta en kopp kaffe och ta en pratstund med människor med samma intresse? Kanske kan du hjälpa någon annan istället? Vanligtvis dyker folk upp kring 18.00-tiden och tränar en stund för att sedan ta en kopp kaffe och prata med andra hundägare. Alla medlemmar är välkomna att deltaga.