IMG_8279slide-1slide-2slide-3

Välkommen till Osby Brukshundklubb

– klubben för ett aktivt hundliv

Till dig som går kurs på Osby Brukshundklubb

För dig som går kurs på Osby Brukshundklubb och anmäler kursen som Friskvård hos er arbetsgivare.
Vissa arbetsgivare godkänner inte kvittensen ni lämnar in.
Därför har vi på Osby Brukshundklubb gjort ett intyg som ni kan skriva ut och ge till er arbetsgivare.
Kursens Instruktör skriver på intyget efter genomförd kurs, som du sedan kan lämna till din arbetsgivare.
Intyget hittar du här.

Stugvärd!

Är ni intresserade av att hjälpa till som stugvärd? Se hit!!

Som Stugvärd välkomnar du alla som kommer till klubben på onsdagarna vid den öppna träningen mellan kl. 18.00-20.00.
Du hjälper till och kokar kaffe och finns behjälplig vid träning. Stugvärden brukar också städa den vecka som man är på klubben.

Är du intresserad kontakta Agneta på SMS: 076-145 18 08

Hjälpinstruktör!

Vill du vara med och hjälpa till på våra kurser?

Att vara hjälpinstruktör är väldigt lärorikt. Man lär sig hur olika hundar fungerar och olika inlärningsmetoder samtidigt som det är både roligt och socialt. Det är också en bra början för dig som funderar på att bli instruktör.

Vill du vara med och hjälpa till och utveckla både dig själv och klubben eller har frågor, kontakta utbildningsansvarig: Agneta Svantesson

Tävlingar

Bli medlem

För att bli medlem i (fyll i ert klubbnamn) klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Ny medlem klickar därefter på knappen ”Bli medlem”

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap - Bli medlem i vänstermenyn.

Till alla er som är Instruktörer, Hjälpinstruktörer, Tävlingsfunktionärer och Tävlingsekipage, samt Styrelse på klubben!

Ni som har någon form av funktion inom styrelse, kursverksamhet eller tävlingsverksamhet.
Eller om ni tävlar för klubben.

Gå gärna in på Styrelse,  Kurser respektive Tävling och läs informationen där.

Gräsklippning på klubben!

Vi klipper gräset 1-2 gånger i veckan beroende på hur mycket det växer.
Gråsklippning sker på måndagar och / eller fredagar kl. 10.00 om vädret tillåter.